سال هاست که هورمون تستوسترون به عنوان علت اصلی ریزش موی مردان مطرح می‌شود. نتایج یک تحقیق جدید نشان می دهد که هورمون تستوسترون بر رشد، ضخامت و ریزش مو اثری ندارد.
تستوسترون هورمونی است که برای رشد ماهیچه‌ها، استخوان‌ها و هم چنین تولید اسپرم و میل جنسی در مردان نقش مهمی بازی می‌کند. این هورمون در درجه‌ی اول در بیضه‌ها تولید می شود.

تا کنون بیشتر متخصصین به دلیل نبود تحقیقات کافی تصور میکردند که در این زمینه تصور می‌کردند که هورمون تستوسترون و اتخلال در تولید آن علت اصلی ریزش مو و طاسی سر در مردان است. پژوهشگران دانشگاه گرایفزوالد آلمان در سال 2017 پس از انجام تحقیقاتی گسترده به ‌این نتیجه رسیده‌اند که میزان ترشح تستوسترون در بدن، هیچ رابطه‌ای با ریزش مو در مردان ندارد.

گروه تحقیق دانشکده‌ی پزشکی این دانشگاه که در ایالت مکلنبورگ ـ فورپومرن واقع است، برای دستیابی به این نتیجه، مو و وضعیت جسمانی ۳۷۳ مرد را در سنین گوناگون مورد آزمایش قرار داده‌اند.

در چارچوب این تحقیق، علاوه بر عوامل ژنیتکی، ماده‌ی دی هیدروتستوسترون DHT هم که در اثر تاثیر آنزیم آلفا رداکتاز ۵ بر تستوسترون تولید می‌شود، و نیز هورمون رشد نسوج یا پروستاگلاندین D2 مورد بررسی قرار گرفتند.

  • fokoland
  • 2020-03-26
  • 963 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...